Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Jasmina Alagič prišla o spoluprácu s Rauch: Toto je tá sloboda slova, rozčuľuje sa moderátorka

Moderátorka prišla o spoluprácu, dôvodom je podpora Petra Pellegriniho.

11.04.2024 00:00
Jasmina Alagič-Vrbovská Foto:
Moderátorka Jasmina Alagič-Vrbovská.
debata (66)

Jasmína Alagič Vrbovská prišla o spoluprácu s výrobcom džúsov Rauch. Dôvodom je jej podpora Petra Pellegriniho. Značka sa rozhodla, že s moderátorkou spolupracovať nechce, tá ich komunikáciu zverejnila na sociálnej sieti Instagram.

„Vzhľadom k situácii pred a po prezidentských voľbách, k postoju a k vyjadreniam Jasminy na jej sociálnych sieťach, sa klient rozhodol spoluprácu s Jasminou nezačať,“ stojí v maili, ktorý moderátorka zverejnila. „Toto je tá sloboda slova,“ napísala Jasmina k príspevku, kde tvrdí, že ide o šikanu. Komentáre vypla a tvrdí, že si má každý spraviť názor sám.

Král na ťahu, Attila Végh, Karlos Vémola Čítajte viac Kvôli podpore Pellegriniho Renault ukončil spoluprácu s Véghom: Nešťastná komunikácia, ale je to ich právo, tvrdia odborníci

„Kontaktovala som svojich právnikov a momentálne koncipujeme list, ktorý pošlem priamo do rakúskej centrály spoločnosti Rauch,“ napísala na sociálnu sieť. Chce, aby jej firma vysvetlila svoje rozhodnutie osobne. „Treba k šikane pristupovať rovnako a nielen brániť tých, ktorých si istá sorta vyberie,“ píše v príspevku Alagič.

Foto: IG/jasmina_alagic
príspevok jasmina alagič, rauch
Foto: IG/jasmina_alagic
IMG príspevok jasmina alagič, rauch

Podobnú skúsenosť má aj MMA zápasník Attila Végh, ktorý rovnako zverejnil komunikáciu so zástupkyňou spoločnosti Renault.

Značka sa rovnako rozhodla ukončiť spoluprácu po tom, čo zápasník podporil Petra Pellegriniho pred prezidentskými voľbami. Manžel Jasminy Alagič Patrik Vrboský, známy ako Rytmus, zase zverejnil číslo na novinára z Aktualít, ktorý sa ho pýtal na stretnutie so stranou Smer. Raper sa neskôr ospravedlnil. „Priznávam, že číslo novinára som nemal zverejniť. Akceptujem, že si robí svoju robotu.“ Dôvodom jeho konania mal byť nával emócii, keďže v minulosti si musel opakovane zmeniť číslo kvôli „jednostranným novinárom, ktorý ohýbajú pravdu“.

Postupujú značky správne?

Na to, či sa značky rozhodli postupovať správne, sme sa pýtali odborníkov na marketingovú komunikáciu. Tí sa zhodujú v tom, že značky majú právo rozhodnúť sa s kým chcú a s kým nechcú spolupracovať. „Je úplne normálne ak influencer urobí niečo, čo môže poškodiť dobré meno značky, pre ktorú pracuje, že značka s ním ukončí spoluprácu,“ tvrdí Róbert Slovák.

Podľa Daniela Bradáča je však podstatné, aby o podmienkach o politickej neutralite vedeli všetky strany vopred. Zdôrazňuje tiež, že problémy by sa rozhodne nemali prepierať cez médiá a že je v záujme oboch strán, aby si spor vyriešili v súkromí. „Je to nešťastná až zlá komunikácia z oboch strán,“ tvrdí.

Rytmus Čítajte viac Rytmus zverejnil číslo na novinára, neskôr to oľutoval. Pýtali sa ho, prečo sa stretol so Smerom

Podobný názor má aj Pavol Minár. „Každá značka má na základe svojich cieľov a záujmov právo rozhodnúť sa, s kým bude a s kým nebude spolupracovať. A rovnako aj s kým prípadne spoluprácu ukončí. V tomto konkrétnom prípade sa dve značky, Renault a Attila Végh, lebo aj on je značka a to veľmi silná značka, v minulosti rozhodli, že je pre nich vzájomne prospešné, ak budú spolupracovať. Teraz jedna z nich usúdila, že v tejto spolupráci už nechce pokračovať. Obidvom značkám sa tým otvárajú nové možnosti na svoje ďalšie rozvíjanie a budovanie,“ vysvetľuje.

Vo všetkých troch prípadoch šlo o podporu kandidáta Petra Pellegriniho, ktorý prezidentské voľby vyhral. Svoju podporu však zverejnili počas moratória, čo im mnohí ľudia vyčítajú. Spolupráca ale nebola označená ako platená, všetci tvrdia, že za ňu zaplatené nedostali.

© Autorské práva vyhradené

66 debata chyba
Viac na túto tému: #Jasmína Alagič