Slovensko má za sebou 1. kolo prezidentských volieb, ktoré v sobotný večer podrobne mapovali televízie. Najviac divákov čakalo na výsledky pri obrazovkách Markízy. Reláciu Prezident 2024: Volebná noc sledovalo v sobotný večer v priemere 239-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 914-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla spomedzi všetkých volebných vysielaní na Slovensku najvyšší rating 4,5 % aj trhový podiel 19,9 %. Sledovanosť aj trhový podiel volebnej noci na Markíze začali výrazne rásť v čase po 22:30 hod., kedy sa skončilo volebné moratórium a bolo možné priniesť prvé priebežné výsledky volieb. Jej výkonnosť kulminovala v čase po 00:15 hod., kedy sa jej podiel na trhu tesne priblížil k hodnote až 40 %.
Viac než štvorhodinový televízny maratón na Markíze sa stal jednoznačne najsledovanejším volebným špeciálom na slovenskom televíznom trhu. Druhým bol špeciál Voľby prezidenta 2024 – Volebná noc na Jednotke RTVS, ktorá začínala o 21:40 hod. Pozrelo si ju v priemere 117-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v obchodnej cieľovej skupine dosiahla trhový podiel 8,4 %.
„Veľmi sa tešíme, že diváci skvelou sledovanosťou a pozitívnymi reakciami ocenili naše niekoľkotýždňové úsilie. Chcem sa poďakovať celému tímu spravodajstva, vďaka ich výbornej práci mohli diváci sledovať výsledky prezidentských volieb v tej najatraktívnejšej a najmodernejšej podobe,“ zhodnotil Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza.
Volebné dianie podrobne sledovali počas celého dňa aj spravodajské televízie. Najviac divákov pritiahli k svojim obrazovkám večer. RTVS 24 vysielala od 21:40 hod. paralelne s Jednotkou RTVS špeciál Voľby prezidenta 2024 – Volebná noc, ktorá si na :24 pripísala podiel na trhu 2,3 % v cieľovej skupine 13–55. Spravodajská televízia JOJ 24 odštartovala vysielanie relácie Prezidentské voľby 2024 o 20:15 hod, zaznamenala podiel na trhu 1,1 %. Ta3 odštartovala reláciu Prezidentské voľby 2024 o 21:45 hod., keď zaznamenala podiel na trhu 0,9 %. Diváci pri jej televíznych obrazovkách pribudli pred koncom moratória, po 22:30 hod., keď si pripísala podiel na trhu 3,1 % v tejto cieľovej skupine.
Nedeľné politické diskusie
Výsledkom prvého kola prezidentských volieb sa venovali aj pravidelné nedeľné politické diskusie. Najviac divákov v univerzálnom publiku 12+ malo O 5 minút 12 na Jednotke RTVS, ktoré si pozrelo 386-tisíc divákov a na spravodajskom okruhu :24 sledovalo reláciu ďalších 106-tisíc divákov. Na telo televízie Markíza sledovalo 361-tisíc divákov a V politike na ta3 194-tisíc divákov.
V obchodnej cieľovej skupine 13–55 si prvenstvo pripísalo Na telo so sledovanosťou 5,0 % a podielom na trhu 23,7 %. O 5 minút 12 malo v tejto cieľovej skupine sledovanosť 4,5 % a podiel na trhu 21,7 %. V politike zaznamenalo rating 2,1 % a podiel na trhu 11,6 %.