Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Nevyhadzujte tie cestoviny! Virálna kampaň na TikToku sa vydarila nad očakávania

Koho z vás by sme mohli prichytiť s hrncom v ruke, ako vyhadzuje zbytočne uvarené špagety?

14.04.2024 00:00
cestoviny, cesnak, medvedí cesnak, špagety Foto:
Cestoviny s medvedím cesnakom.
debata

Ak vám došla omáčka a zostali vám suché cestoviny, nevyhadzujte ich! Značka cestovín Barilla sa obrátila priamo na používateľov na TikToku a ponúka recepty od talianskych prababičiek. Tieto videá si pozrelo viac ako 110 miliónov ľudí na TikToku, z čoho Barilla vyčísľuje úsporu až pol milióna porcií cestovín.

Koho z vás by sme mohli prichytiť s hrncom v ruke, ako vyhadzuje zbytočne uvarené špagety? Pravdepodobne sa to už stalo každému. Podľa výskumu talianskej značky cestovín Barilla dokonca jedna zo štyroch porcií farfalle, penne alebo tagliatelle končí v koši, pretože sme si pri varení neodhadli množstvo cestovín a uvarili sme ich priveľa.

Barilla sa rozhodla s týmto plýtvaním skoncovať. Na pomoc si zavolala reklamnú agentúru Le Pub, ktorá patrí do skupiny Publicis Italy, a mediálnu agentúru OMD Italy. Spoločne sa vydali na TikTok s kampaňou Second Life Pasta, ktorá odhaľuje tajomstvá talianskych prababičiek.

levis Čítajte viac Značka Levi's zmenila názov: Dôvod je naozaj bizarný

Pravdepodobne poznáte jedlá ako arancini alebo pasta frittata. Práve tie sa tradične pripravujú zo zvyškov cestovín. Obvykle stačí pridať kúsok syra a všetko hodiť na panvicu.

Kampaň stojí na využití populárnej funkcie zošitia. Tá značke umožňuje vziať akékoľvek zverejnené video od iného tvorcu a naň naviazať vlastným obsahom. Úlohou kreatívy bolo nielen prísť s originálnymi receptami, ale aj prehľadať TikTok a osloviť priamo používateľov, ktorí podľa zverejneného obsahu tieto recepty potrebujú.

Myšlienka osloviť priamo vašu cieľovú skupinu a naviazať s ňou verejný dialóg, ktorý môžu sledovať tisíce ďalších ľudí, stojí za úspechom kampane. Bez toho by sme mali len ďalšiu značku potravín zdieľajúcu zaujímavé recepty. Na spustenie kampane si tvorcovia symbolicky zvolili októbrový Medzinárodný deň cestovín. Všetko začalo videom, ktoré vám poradí, čo robiť, keď vám zostanú špagety.

Tento úspech nezostal bez odozvy odbornej verejnosti. Barilla za svoju kampaň na konci novembra minulého roka získala Grand Prix za „najlepší európsky TikTok“ na TikToku Ad Awards.

Jedna z porotkýň, Lina Arnold, sa k kampani vyjadrila nasledovne:

„Kampaň skvele zachytila podstatu talianskych kulinárskych tradícií a je dôkazom dlhoročnej talianskej lásky k cestovinám. Pretransformovala prax opätovného využitia zvyškov cestovín do celosvetového hnutia. Vytvorila nové a chutné pokrmy. Jej kreatívny a inšpiratívny obsah zapojil komunitu TikToku a zdôraznil dôležitosť znižovania plytvania potravinami.“

Barilla pritom na TikToku mohla dopadnúť rôznymi spôsobmi. Okrem nenávistných komentárov, ktorými sa sociálne siete len hemžia, sa stretávame aj s hrdými talianskymi reakciami. Príkladom môže byť populárne duo Emiliano a Matteo pod účtom @lionfieldmusic. Vo svojej tvorbe často využívajú funkciu zošitia. Predovšetkým na to, aby ostrou kritikou oslovovali zvyšok sveta za to, ako sa správa k ich národným pochúťkam. Napriek týmto rizikám však kampaň dopadla nad očakávania dobre.

Kreativita a drzosť na TikToku sa rozhodne vyplácajú. Podľa výskumu tejto sociálnej siete 47 % všetkých navýšení predajov v dôsledku reklamy na TikToku môžeme pripísať práve jej kreativite. Nebojte sa teda na tejto platforme byť odvážni, kultúrne relevantní a osloviť svoju cieľovú skupinu alebo komunitu priamo.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Barilla #TikTok