Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Tieto tri programy ovládli obrazovky. Markíze nevedia ostatné televízie konkurovať

Divákov v apríli pritiahli k obrazovkám najmä programy televízie Markíza.

08.05.2024 00:00
collage Foto:
debata (3)

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu bol finálový prezidentský duel Petra Pellegriniho s Ivanom Korčokom. Ďalšími divácky najúspešnejšími programami sa stali obľúbená reality šou Na nože, seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, či veľkolepá tanečná šou Let’s Dance. Všetky prekonali pol miliónovú hranicu divákov a všetky sú z programovej ponuky televízie Markíza.

logo TV Čítajte viac Markíza vs. JOJ a RTVS: Ktorej televízii sa najviac darilo v súboji o divácku priazeň?

Najúspešnejšia aprílová šou: Na nože

Stredajšie večery patrili aj v apríli 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V cieľovej skupine 13–55 sa stala v apríli dokonca druhým najsledovanejším programom na trhu a absolútne najúspešnejšou televíznou šou. Uvedené boli štyri premiérové epizódy, najúspešnejšia časť si v cieľovej skupine 13–55 pripísala vysoký rating 10,9 % a rovnako aj nadštandardný trhový podiel 36,0 %. V rámci zábavných relácií, seriálov a filmov si ako jedná pripísala sledovanosť vyššiu ako 10 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo celkovo až 530-tisíc divákov.

Tanečná šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom, kde ani v uplynulom mesiaci nedávala konkurenčným programom najmenšiu šancu. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v cieľovej skupine 13–55 rating 8,8 % a taktiež aj najvyšší aprílový trhový podiel 33,1 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bolo najsledovanejšie semifinálové deviate vydanie, ktoré si nenechalo ujsť až 591-tisíc divákov, pričom zároveň išlo o druhý divácky najúspešnejší program celého uplynulého mesiaca.

Helena Vondráčková, Tatiana Drexler, Adela... Foto: Markíza
Helena Vondráčková Helena Vondráčková, Tatiana Drexler, Adela Vinczeová a Ján Ďurovčík počas semifinále Let's Dance.

Najsledovanejší seriál: Dunaj, k vašim službám

K top programom mesiaca sa zaradili aj seriály Dunaj, k vašim službám a finišujúca Zrada z ponuky TV Markíza. Dunaj pokračoval v apríli ďalšími ôsmimi epizódami. V cieľovej skupine 13–55 sa najlepšie darilo epizóde z utorka 9. apríla, ktorá zaznamenala najvyšší aprílový rating 9,5 % a trhový podiel 29,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najúspešnejšiu časť uplynulého mesiaca v utorok 16. apríla 2024 vychutnalo až 579-tisíc divákov.

V apríli 2024 ponúkla TV Markíza aj záverečné tri premiérové epizódy podmanivého dramatického seriálu Zrada. Najviac zabodovala predposledná deviata epizóda, ktorá si pripísala rating 8,7 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 28,5 % v cieľovej skupine 13–55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínala záverečná desiata časť odvysielaná v pondelok 15. apríla, ktorú si nenechalo ujsť 514-tisíc divákov.

Zrada sa rozlúčila ako líder na trhu. Foto: TV Markíza
Zrada, Zrada sa rozlúčila ako líder na trhu.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa do top 20 dostali dve relácie z ponuky RTVS: finále Duelu šampiónov (441-tisíc divákov) a Záhady tela (429-tisíc divákov). V obchodnej cieľovej skupine 13–55 sa v rámci zábavných relácií, seriálov a filmov do rebríčka okrem programov TV Markíza nezapísali žiadne ďalšie z ponuky slovenských televízií.

Najsledovanejšími nespravodajskými reláciami televízie JOJ boli v apríli magazín Nové bývanie (412-tisíc divákov) a seriál Nemocnica, kde mala najsledovanejšia epizóda 369-tisíc divákov.

Top program mesiaca

Suverénne najsledovanejším programom mesiaca apríl sa stal finálový prezidentský duel Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka názvom Prezident 2024: Predvolebná diskusia, ktorý odvysielala televízia Markíza v utorok 2. apríla. Prvenstvo si pripísal v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách.

Priamy prenos z priestorov Zrkadlovej siene Primaciálneho paláca v Bratislave dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti absolútne najvyšší aprílový rating 12,2 % a taktiež aj nadpriemerný trhový podiel 34,1 %. Debatu moderovanú Michalom Kovačičom si nenechalo ujsť celkovo až 731-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si reláciu zaplo dokonca až 972-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Prezident 2024: Predvolebná diskusia Pellegrini... Foto: TV Markíza
Predvolebná diskusia Pellegrini vs. Korčok Prezident 2024: Predvolebná diskusia Pellegrini vs. Korčok.

Druhou najsledovanejšou bola o deň neskôr, v stredu 3. apríla, predvolebná diskusia Pellegrini vs. Korčok na Jednotke RTVS. Finálový duel prezidentských kandidátov s názvom Voľby prezidenta 2024 – Duel kandidátov moderovali Marta Jančkárová a Marek Makara, pozrelo si ho 553-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V obchodnej cieľovej skupine 13–55 zaznamenal rating 7,1 % a podiel na trhu 21,1 %.

V tejto cieľovej skupine ho však predbehla volebná noc na Markíze, kde si pripísala druhá časť takmer štvorhodinového televízneho maratónu mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc rating 8,2 % a trhový podiel až 32,7 %. Na výsledky prezidentských volieb čakalo pri obrazovkách TV Markíza v priemere 424-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 1 028 000 divákov (AvRch v CS 12+).

Politické diskusie

V rámci pravidelných politických diskusií bolo v apríli najsledovanejšie Na telo. Najsledovanejšie vydanie dosiahlo v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13–55 rating 5,8 % aj trhový podiel 33,6 %. Povolebná debata moderátora Michala Kovačiča s podpredsedníčkou Hlasu-SD Denisou Sakovou a predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom k obrazovkám TV Markíza pritiahla až 428-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V rovnaký deň si pripísala najlepší aprílový výsledok aj relácia O 5 minút 12. S moderátorom Marekom Makarom o výsledkoch volieb prezidenta SR diskutovali minister vnútra Matúš Šutaj Eštok z Hlasu-SD a predseda strany SaS Branislav Gröhling. Pozrelo si ju 419-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV